Suomen Hippos ei katsonut toista peräkkäistä ratakatastrofia sormien läpi. Jos Mikkeli näytti ensin selviävän omastaan näpäytyksellä, T75-finaalipäivän profiilin madaltamisella tavalliseksi T75-päiväksi, Porille keskusjärjestö antoi jo keppiä ”isän kädestä”..Korvaavaa ravipäivää perutun tilalle ei Porille tälle vuodelle annettu, ja ensi vuodelta siltä lähti helmikuulta kilpailupäivä pois. Samalla Pori menetti asemansa ”puolittain ympärivuotisena” raviratana rataparissa, jonka piti ajaa puolikas talvikaudesta yhdessä Joensuun kanssa. Asiaa tarkastellaan uudestaan vuoden päästä..Samansuuntaisesti Suomen Hippoksen hallitus langetti viimeviikkoisessa kokouksessaan lisäsanktioita Mikkelille. Ensi helmikuulta siirtyi yksi ravipäivä Lappeenrantaan. Vaikka asema puolittain ympärivuotisena ratana säilyi, senkin voi arvata olevan liipaisimella. Mikkelin brändiin sopisikin paremmin ajaa kesä- kuin talviaikaan..Ravikatastrofien vielä suurempi merkitys saattoi kuitenkin olla toinen. Ne nostivat yleiseen keskusteluun pinnan alla kyteneen tyytymättömyyden raviratojen johtamiseen kuten #metoo seksuaalisen häirinnän muutama vuosi sitten..Siinä missä Mikkelin seudulla kytenyt tyytymättömyys tuli monelle ulkopuoliselle täytenä yllätyksenä, Porissa se oli julkinen salaisuus. Nyt vastaavanlaisia ongelmia kuuluu esiintyvän muillakin radoilla. Enää niitä ei hiljaisesti hyväksytä, vaan niitä uskalletaan nostaa esille. .Porin osalta radan entinen yhteistyökumppani ja Porin Ravit Oy:n osakas, yrittäjä Juha Tuomikoski avasi viime viikolla Hevosurheilun uutisessa Pandoran lippaan. ”Päätöksenteko Porissa hoidetaan itänaapurin opein”, hän kritisoi. Hippoksen viimeviikkoisen hallitustiedotteen mukaan asiaan vihdoin keskusjärjestössä tartutaan..Silloin varmasti kysytään, onko oikein, että maa- ja metsätalousministeriön toimintatukia nauttii pääosin yksityisesti omistettu ja pienen ydinpiirin läpinäkymättömästi ja alueen aktiiveja kuuntelematta pyörittämä maakuntarata.
Suomen Hippos ei katsonut toista peräkkäistä ratakatastrofia sormien läpi. Jos Mikkeli näytti ensin selviävän omastaan näpäytyksellä, T75-finaalipäivän profiilin madaltamisella tavalliseksi T75-päiväksi, Porille keskusjärjestö antoi jo keppiä ”isän kädestä”..Korvaavaa ravipäivää perutun tilalle ei Porille tälle vuodelle annettu, ja ensi vuodelta siltä lähti helmikuulta kilpailupäivä pois. Samalla Pori menetti asemansa ”puolittain ympärivuotisena” raviratana rataparissa, jonka piti ajaa puolikas talvikaudesta yhdessä Joensuun kanssa. Asiaa tarkastellaan uudestaan vuoden päästä..Samansuuntaisesti Suomen Hippoksen hallitus langetti viimeviikkoisessa kokouksessaan lisäsanktioita Mikkelille. Ensi helmikuulta siirtyi yksi ravipäivä Lappeenrantaan. Vaikka asema puolittain ympärivuotisena ratana säilyi, senkin voi arvata olevan liipaisimella. Mikkelin brändiin sopisikin paremmin ajaa kesä- kuin talviaikaan..Ravikatastrofien vielä suurempi merkitys saattoi kuitenkin olla toinen. Ne nostivat yleiseen keskusteluun pinnan alla kyteneen tyytymättömyyden raviratojen johtamiseen kuten #metoo seksuaalisen häirinnän muutama vuosi sitten..Siinä missä Mikkelin seudulla kytenyt tyytymättömyys tuli monelle ulkopuoliselle täytenä yllätyksenä, Porissa se oli julkinen salaisuus. Nyt vastaavanlaisia ongelmia kuuluu esiintyvän muillakin radoilla. Enää niitä ei hiljaisesti hyväksytä, vaan niitä uskalletaan nostaa esille. .Porin osalta radan entinen yhteistyökumppani ja Porin Ravit Oy:n osakas, yrittäjä Juha Tuomikoski avasi viime viikolla Hevosurheilun uutisessa Pandoran lippaan. ”Päätöksenteko Porissa hoidetaan itänaapurin opein”, hän kritisoi. Hippoksen viimeviikkoisen hallitustiedotteen mukaan asiaan vihdoin keskusjärjestössä tartutaan..Silloin varmasti kysytään, onko oikein, että maa- ja metsätalousministeriön toimintatukia nauttii pääosin yksityisesti omistettu ja pienen ydinpiirin läpinäkymättömästi ja alueen aktiiveja kuuntelematta pyörittämä maakuntarata.