Kouvolan Kuninkuusravit onnistuivat hyvin. Palvelut pelasivat, kohtuuttomia jonoja ei syntynyt millekään luukuille ja yleisö viihtyi, kun sääkin loppuviimeksi suosi. Puitteet riittivät tämänkertaiselle yleisömäärälle hyvin ja olivat omiaan nostamaan tunnelmaa.Ikimuistoisiksi Kouvolan Kuninkuusravit teki kuitenkin se, mitä tapahtui radalla. Draamaa aina toivotaan, nyt vähempikin olisi riittänyt.Tammojen kisassa kolme ensimmäistä päätyi kolmen matkan ja 6809 metrin uurastuksen jälkeen kahden sekunnin kymmenyksen sisään. Voiton vei ensikertalainen Lumi-Oosa. Siinä olisi ollut jo draamaa kyllikseen, mutta ei. Orien kilpaa kahden matkan jälkeen johtaneet Evartti ja H.V. Tuuri eivät päässeet päätösmatkalla maaliin, ja loppusuoralla kolaroitiin. Uuden ravikuninkaan kruunun loistoa se ei toki himmentänyt, niin hurja Parvelan Retu sunnuntaina oli.Lisää draamaa on luvassa syksyllä, kun Suomen Hippoksen valtuuskunta päättää vuosien 2026–28 Kuninkuusravi-isännät. Oulu ohitti viime jaossa aikaisemmassa vuorojärjestyksessä edellä olleen Lappeenrannan, jonka talouden tapahtuma voisi onnistuessaan vihdoin korjata.Mutta millaisina Hippos näkee pienen ja velkaisen radan resurssit järjestää mittavaksi kasvanut tapahtuma? Entä riskit sijainnissa kaakonkulmalla kansansuosiota ajatellen? Toisaalta Rovaniemellekin päästiin sankoin joukoin.Tähän asti jokainen rata on selvinnyt tehtävästä kunnialla, mutta pienimmistä radoista Tornio, Ylivieska ja Kaustinen eivät ole enää Kuninkuusraveja vuoroillaan edes hakeneet. Lappeenranta putosi viime keväänä niiden tavoin toistaiseksi ei-ympärivuotisesti kilpaa ajavien ratojen joukkoon.Teivollakin olisi kiire. Vuosi 2026 on radan 50-vuotisjuhlavuosi, ja tapahtumakeskushankkeen toteutuessa rakennustyöt voisivat hankaloittaa toimintaa seuraavina vuosina. Teivon jälkeen vuorossa olisivat aiemman järjestyksen mukaan Mikkeli ja Kuopio, ja kiilaa lyö väliin myös Powerpark.Se olisi varmasti vahvoilla kansanäänestyksessä, mutta Hippoksessa ja sen valtuuskunnassa tukijat ovat olleet tähän asti vähissä.
Kouvolan Kuninkuusravit onnistuivat hyvin. Palvelut pelasivat, kohtuuttomia jonoja ei syntynyt millekään luukuille ja yleisö viihtyi, kun sääkin loppuviimeksi suosi. Puitteet riittivät tämänkertaiselle yleisömäärälle hyvin ja olivat omiaan nostamaan tunnelmaa.Ikimuistoisiksi Kouvolan Kuninkuusravit teki kuitenkin se, mitä tapahtui radalla. Draamaa aina toivotaan, nyt vähempikin olisi riittänyt.Tammojen kisassa kolme ensimmäistä päätyi kolmen matkan ja 6809 metrin uurastuksen jälkeen kahden sekunnin kymmenyksen sisään. Voiton vei ensikertalainen Lumi-Oosa. Siinä olisi ollut jo draamaa kyllikseen, mutta ei. Orien kilpaa kahden matkan jälkeen johtaneet Evartti ja H.V. Tuuri eivät päässeet päätösmatkalla maaliin, ja loppusuoralla kolaroitiin. Uuden ravikuninkaan kruunun loistoa se ei toki himmentänyt, niin hurja Parvelan Retu sunnuntaina oli.Lisää draamaa on luvassa syksyllä, kun Suomen Hippoksen valtuuskunta päättää vuosien 2026–28 Kuninkuusravi-isännät. Oulu ohitti viime jaossa aikaisemmassa vuorojärjestyksessä edellä olleen Lappeenrannan, jonka talouden tapahtuma voisi onnistuessaan vihdoin korjata.Mutta millaisina Hippos näkee pienen ja velkaisen radan resurssit järjestää mittavaksi kasvanut tapahtuma? Entä riskit sijainnissa kaakonkulmalla kansansuosiota ajatellen? Toisaalta Rovaniemellekin päästiin sankoin joukoin.Tähän asti jokainen rata on selvinnyt tehtävästä kunnialla, mutta pienimmistä radoista Tornio, Ylivieska ja Kaustinen eivät ole enää Kuninkuusraveja vuoroillaan edes hakeneet. Lappeenranta putosi viime keväänä niiden tavoin toistaiseksi ei-ympärivuotisesti kilpaa ajavien ratojen joukkoon.Teivollakin olisi kiire. Vuosi 2026 on radan 50-vuotisjuhlavuosi, ja tapahtumakeskushankkeen toteutuessa rakennustyöt voisivat hankaloittaa toimintaa seuraavina vuosina. Teivon jälkeen vuorossa olisivat aiemman järjestyksen mukaan Mikkeli ja Kuopio, ja kiilaa lyö väliin myös Powerpark.Se olisi varmasti vahvoilla kansanäänestyksessä, mutta Hippoksessa ja sen valtuuskunnassa tukijat ovat olleet tähän asti vähissä.