Sitä ei päällepäin uskoisi..”Kävin juuri lääkärintarkastuksessa hakemassa todistukset sekä auton että hevosen ajokorttia varten. Kaikki on kunnossa. Jatkan ajamista niin kauan kuin terveyttä ja ajettavia riittää”, Rosimo lupaa..Kilpailu kuskimarkkinoilla on kuitenkin kovaa, ja yhä useammin ammattimiehenkin on lähdettävä ajamaan raveihin yhtä tai kahta hevosta..”Lainakuskeja on niin paljon, ettei kaikille tahdo riittää hevosia. Valmentajista voi sitä vastoin tulla tulevaisuudessa pulaa”, Rosimo pelkää..Hän oli Suomen ensimmäinen puhtaasti ohjastamiseen keskittynyt kuski ja lopetti tallinpidon vuonna 1992..”Eräs hevosenomistajani herätti, ettei ollut järkeä ylläpitää valmennustoimintaa ajopalkkioilla. Kustannukset oli niin kovat.”.Helppoa ei ole tänä päivänä lainakuskeillakaan..”Eläminen ja reissaaminen on kallista. Hyvin pitää pärjätä, jos meinaa tällä hommalla itsensä elättää”, Rosimo tietää..Kuten kaikki ohjastajat, hän toivoisi entistä enemmän ajokkeja, joilla voisi lähteä raveihin pärjäämään – ei vain osallistumaan. Kouvolan kuningatarkilvassa juossut M.A. Piste on sellainen vakioajokki..”Olen ajanut sitä säännöllisesti yli kaksi vuotta, ja starttien myötä se on noussut tammaparhaimmistoon. Se on juossut hyvän tilin ja ollut kahdesti Kuninkuusraveissakin”, Rosimo kehaisee..Lahjakkain hänellä ollut hevonen oli tuleva ME- ja moninkertainen SE-tamma Skully Gully. Kari ajoi sillä neljä ensimmäistä starttia – kaikki voittoja..”Tervamaan Jussi antoi vapaat kädet etsiä huippuhevonen, kun hän alkoi luopua omasta kasvatustoiminnastaan, ja Amerikasta löytyi Skully Gully. Sillä oli järjetön vauhti ja jakso.”.Ensimmäisen starttinsa Kari ajoi jo 10- ja ensimmäisen voittonsa 12-vuotiaana. Nyt Heppa-järjestelmä ilmoittaa starttimääräksi 27 572, voittomääräksi 2685 ja sisään ajetun rahan määräksi reilut 9 miljoonaa euroa..Raviurheilu on 60 vuodessa muuttunut melkoisesti..”Ajaminen on uusien sääntöjen myötä siistiytynyt paljon, ja niin sen pitääkin olla. Vauhdit on nousseet. Suomenhevosten sukutauluissa ei enää työhevosia näy.”.Vapaa-aikanaan Kari Rosimo ulkoilee, seuraa raveja ja käy joskus ajamassa hiittiä Vermossa. Lounasaikaan hän on lähes jokapäiväinen vieras Vermon Tallituvassa..”Siellä toivoisi käyvän enemmänkin väkeä. Se on tärkeä raviporukalle, klinikan väelle, Vermon ja Hippoksen henkilökunnalle ja hiittaajille, ja sitä pitäisi markkinoida muillekin. Vermon ympärillä on älyttömästi firmoja ja asuntoja”, Rosimo muistuttaa..Raveihinkin hän kaipaisi lisää elämää entisaikojen tapaan..”Mutta mikä on lääke, jolla saataisiin väki aidan sisäpuolelle, kun kaikilla on koneet ja laitteet millä ravit näkee? Sitä en tiedä”, Rosimo pohtii..Yleisön kestosuosikki – viisi vuosikymmentä raviurheilun ytimessä
Sitä ei päällepäin uskoisi..”Kävin juuri lääkärintarkastuksessa hakemassa todistukset sekä auton että hevosen ajokorttia varten. Kaikki on kunnossa. Jatkan ajamista niin kauan kuin terveyttä ja ajettavia riittää”, Rosimo lupaa..Kilpailu kuskimarkkinoilla on kuitenkin kovaa, ja yhä useammin ammattimiehenkin on lähdettävä ajamaan raveihin yhtä tai kahta hevosta..”Lainakuskeja on niin paljon, ettei kaikille tahdo riittää hevosia. Valmentajista voi sitä vastoin tulla tulevaisuudessa pulaa”, Rosimo pelkää..Hän oli Suomen ensimmäinen puhtaasti ohjastamiseen keskittynyt kuski ja lopetti tallinpidon vuonna 1992..”Eräs hevosenomistajani herätti, ettei ollut järkeä ylläpitää valmennustoimintaa ajopalkkioilla. Kustannukset oli niin kovat.”.Helppoa ei ole tänä päivänä lainakuskeillakaan..”Eläminen ja reissaaminen on kallista. Hyvin pitää pärjätä, jos meinaa tällä hommalla itsensä elättää”, Rosimo tietää..Kuten kaikki ohjastajat, hän toivoisi entistä enemmän ajokkeja, joilla voisi lähteä raveihin pärjäämään – ei vain osallistumaan. Kouvolan kuningatarkilvassa juossut M.A. Piste on sellainen vakioajokki..”Olen ajanut sitä säännöllisesti yli kaksi vuotta, ja starttien myötä se on noussut tammaparhaimmistoon. Se on juossut hyvän tilin ja ollut kahdesti Kuninkuusraveissakin”, Rosimo kehaisee..Lahjakkain hänellä ollut hevonen oli tuleva ME- ja moninkertainen SE-tamma Skully Gully. Kari ajoi sillä neljä ensimmäistä starttia – kaikki voittoja..”Tervamaan Jussi antoi vapaat kädet etsiä huippuhevonen, kun hän alkoi luopua omasta kasvatustoiminnastaan, ja Amerikasta löytyi Skully Gully. Sillä oli järjetön vauhti ja jakso.”.Ensimmäisen starttinsa Kari ajoi jo 10- ja ensimmäisen voittonsa 12-vuotiaana. Nyt Heppa-järjestelmä ilmoittaa starttimääräksi 27 572, voittomääräksi 2685 ja sisään ajetun rahan määräksi reilut 9 miljoonaa euroa..Raviurheilu on 60 vuodessa muuttunut melkoisesti..”Ajaminen on uusien sääntöjen myötä siistiytynyt paljon, ja niin sen pitääkin olla. Vauhdit on nousseet. Suomenhevosten sukutauluissa ei enää työhevosia näy.”.Vapaa-aikanaan Kari Rosimo ulkoilee, seuraa raveja ja käy joskus ajamassa hiittiä Vermossa. Lounasaikaan hän on lähes jokapäiväinen vieras Vermon Tallituvassa..”Siellä toivoisi käyvän enemmänkin väkeä. Se on tärkeä raviporukalle, klinikan väelle, Vermon ja Hippoksen henkilökunnalle ja hiittaajille, ja sitä pitäisi markkinoida muillekin. Vermon ympärillä on älyttömästi firmoja ja asuntoja”, Rosimo muistuttaa..Raveihinkin hän kaipaisi lisää elämää entisaikojen tapaan..”Mutta mikä on lääke, jolla saataisiin väki aidan sisäpuolelle, kun kaikilla on koneet ja laitteet millä ravit näkee? Sitä en tiedä”, Rosimo pohtii..Yleisön kestosuosikki – viisi vuosikymmentä raviurheilun ytimessä