Oulun raviradan pintakerros uusittiin viime viikolla. Vanha pintakerros poistettiin tiehöylällä ja radan oman kaluston avulla. Pintaa radasta lähti peräti 9000 tonnia, joka vastaa 220 kasettiautollista.”Tehtiin kustannustehokas ratkaisu ja seulottiin radasta poisajettu tavara, jonka jälkeen käytimme sen uudestaan. Maanantain hiittiraveissa rata oli ihan jees, mutta sitä työstettiin vain yhdellä koneella”, Oulun Äimäraution ratamestari Antti Jaara kertoo.Seulonnassa vanha tavara muovattiin 0–4 millin raekokoon. Radan pohjasta myös höylättiin pois painaumat, jonka jälkeen radalle levitettiin 6–16 millistä mursketta. Tuon jälkeen rata vielä jyrättiin kauttaaltaan läpi ennen kivituhkan levitystä.”Samalla kasteltiin ja jyrättiin rataa koko ajan. Ainakin tuntuisi, että uusi pinta otti heti hyvin rataan kiinni”, Jaara sanoo.Torstaina Jaaran mukaan Oulussa ravataan radan puolesta vähintäänkin asiallisissa olosuhteissa.”Nyt nähdään miten rata käyttäytyy kunnon rasituksen alla. Rataa nyt laittaessa on tuntunut, ettei se ainakaan hirveästi ole tavallista löysempi. Sehän se usein on remontin jälkeen vaarana, mutta nyt uskon sen tiukkaavan nopeammin, kun pinta tehtiin vanhasta tavarasta”, Jaara toivoo.
Oulun raviradan pintakerros uusittiin viime viikolla. Vanha pintakerros poistettiin tiehöylällä ja radan oman kaluston avulla. Pintaa radasta lähti peräti 9000 tonnia, joka vastaa 220 kasettiautollista.”Tehtiin kustannustehokas ratkaisu ja seulottiin radasta poisajettu tavara, jonka jälkeen käytimme sen uudestaan. Maanantain hiittiraveissa rata oli ihan jees, mutta sitä työstettiin vain yhdellä koneella”, Oulun Äimäraution ratamestari Antti Jaara kertoo.Seulonnassa vanha tavara muovattiin 0–4 millin raekokoon. Radan pohjasta myös höylättiin pois painaumat, jonka jälkeen radalle levitettiin 6–16 millistä mursketta. Tuon jälkeen rata vielä jyrättiin kauttaaltaan läpi ennen kivituhkan levitystä.”Samalla kasteltiin ja jyrättiin rataa koko ajan. Ainakin tuntuisi, että uusi pinta otti heti hyvin rataan kiinni”, Jaara sanoo.Torstaina Jaaran mukaan Oulussa ravataan radan puolesta vähintäänkin asiallisissa olosuhteissa.”Nyt nähdään miten rata käyttäytyy kunnon rasituksen alla. Rataa nyt laittaessa on tuntunut, ettei se ainakaan hirveästi ole tavallista löysempi. Sehän se usein on remontin jälkeen vaarana, mutta nyt uskon sen tiukkaavan nopeammin, kun pinta tehtiin vanhasta tavarasta”, Jaara toivoo.