Heppaan lanseerattiin kesän alussa uusi palautekanava, jonka kautta kilpailijat voivat antaa palautetta kaviourasta ja raviradan muista olosuhteista. Palautteita tuli alkuun mukavasti, mutta pikku hiljaa määrät ovat tippuneet..”On tietysti ymmärrettävää, että aina ei ole kommentoitavaa – varsinkaan kesäaikaan, kun olosuhteet ovat hyvät. Mutta silloin jos on jotain kritiikin aihetta, palaute on tosi arvokasta, ja on ihan eri asia, jos kymmenen antaa palautetta samasta asiasta eikä yksi. Silloin sitä on pakko uskoa”, Hippoksen tietohallintopäällikkö Jukka Niskanen painottaa..Jos palautteita tulee 5 tai enemmän, yhteenveto näkyy Heppa-järjestelmän tuloksissa. Muuten palautteet koostetaan ja toimitetaan pääratamestareille parin viikon välein..Niskanen vakuuttaa, että palautteilla pystyy vaikuttamaan asioihin..”Kaikki sanallinenkin palaute menee pääratamestareille ja heidän kauttaan suodatettuna ratamestareille. Lisäksi palautetta on käyty läpi ratamestarien koulutuspäivillä ja tj-päivillä, ja kun aineistoa on koossa tarpeeksi, sitä voidaan käyttää erilaisissa mittaristoissa”, hän listaa käyttökohteita..Etelä-Suomen pääratamestari Juha Keskimaunu kokee järjestelmän toimivan hyvin..”Jos jostain tietystä asiasta tulee samalla radalla toistuvasti palautetta, se täytyy korjata. Palaute on ainoa tapa parantaa asioita, muuten teet niin kuin olet aina tehnyt. Viime aikoina palautetta on vain tullut hyvän alun jälkeen enää valitettavan vähän. Otanta saisi olla laajempi”, hän toivoo..”Eniten tulee negatiivista palautetta, jos on huono keli tai on epäonnistuttu, mutta silloin ratamestari tietää sen yleensä itsekin. Palautetta olisi hyvä saada myös silloin, kun on onnistuttu. Silloin osataan tehdä asioita toistekin oikein.”.Ponipuoli on ottanut palautekanavan ilahduttavan hyvin käyttöön..”Älylaitteiden käyttö on nuorille luontevampaa. Esimerkiksi radan lanaamista ennen ponilähtöjä on toivottu paljon, ja sitä on pyritty lisäämään”, Keskimaunu mainitsee..Erityisen ilahduttavaa Juha Keskimaunulle on ollut hänen oman ratansa Vermon saama positiivinen palaute. Radan yleisarvosana keskiarvolla mitattuna (tilasto yllä) on ensimmäisten kolmen kuukauden ajalta maan korkein..”Meillä varmaan vaikuttaa, että radanhoito on rutinoitua ja säännöllistä, ja rataremonttikin näkyy nyt, kun on ollut haastavia olosuhteita. Resurssien piikkiin en sen sijaan asiaa pistäisi. Radanhoidon kustannukset kilpailupäivää kohti eivät ole meillä sen korkeammat kuin muillakaan radoilla”, Keskimaunu sanoo..”Siinä ollaan kyllä onnellisessa asemassa, että talo (Vermo) ei ole puuttunut resursseihin millään tavalla. Se on iso asia.”.Toisesta päästä tilastoa löytyy Tornion rata. Toiminnanjohtaja Henri Mäkinen tiedostaa, mistä se johtuu..”Kesällä saatiin erilaista materiaalia kuin tilattiin, ja liian karkeaa materiaalia pääsi radan pintaan. Sen lisäksi varmaan vaikuttaa, että karsinallisia valjastuskatoksia ei vielä ole. Paljon on ajettu 11 tai 12 lähdön raveja, ja silloin varikkoalue käy aika ahtaaksi. Katoksiakin joudutaan jakamaan”, hän analysoi..Korjausliikkeitä on jo tehty..”Karkeaa pintaa on ajettu hirveitä määriä pois, ja radan kunnostukseen hankittiin omalla rahalla Vreten-lana. Sillä pystytään pitämään radan pinta paremmassa kunnossa”, Mäkinen sanoo..”Pesupaikkoja parannetaan lähitulevaisuudessa, ja karsinallisia katoksia pyritään rakentamaan ensi kaudeksi.”.Tästä on kyseRavipäivän ohjastajat ja valmentajat voivat arvioi-da Heppa-järjestelmän Oma Tallissa raveja seuraavana päivänä radan kovuutta, kosteutta ja karkeutta sekä tallialueen kuntoa.Lisäksi he voivat antaa rataolosuhteille yleisarvo-sanan ja jättää sanallista palautetta.
Heppaan lanseerattiin kesän alussa uusi palautekanava, jonka kautta kilpailijat voivat antaa palautetta kaviourasta ja raviradan muista olosuhteista. Palautteita tuli alkuun mukavasti, mutta pikku hiljaa määrät ovat tippuneet..”On tietysti ymmärrettävää, että aina ei ole kommentoitavaa – varsinkaan kesäaikaan, kun olosuhteet ovat hyvät. Mutta silloin jos on jotain kritiikin aihetta, palaute on tosi arvokasta, ja on ihan eri asia, jos kymmenen antaa palautetta samasta asiasta eikä yksi. Silloin sitä on pakko uskoa”, Hippoksen tietohallintopäällikkö Jukka Niskanen painottaa..Jos palautteita tulee 5 tai enemmän, yhteenveto näkyy Heppa-järjestelmän tuloksissa. Muuten palautteet koostetaan ja toimitetaan pääratamestareille parin viikon välein..Niskanen vakuuttaa, että palautteilla pystyy vaikuttamaan asioihin..”Kaikki sanallinenkin palaute menee pääratamestareille ja heidän kauttaan suodatettuna ratamestareille. Lisäksi palautetta on käyty läpi ratamestarien koulutuspäivillä ja tj-päivillä, ja kun aineistoa on koossa tarpeeksi, sitä voidaan käyttää erilaisissa mittaristoissa”, hän listaa käyttökohteita..Etelä-Suomen pääratamestari Juha Keskimaunu kokee järjestelmän toimivan hyvin..”Jos jostain tietystä asiasta tulee samalla radalla toistuvasti palautetta, se täytyy korjata. Palaute on ainoa tapa parantaa asioita, muuten teet niin kuin olet aina tehnyt. Viime aikoina palautetta on vain tullut hyvän alun jälkeen enää valitettavan vähän. Otanta saisi olla laajempi”, hän toivoo..”Eniten tulee negatiivista palautetta, jos on huono keli tai on epäonnistuttu, mutta silloin ratamestari tietää sen yleensä itsekin. Palautetta olisi hyvä saada myös silloin, kun on onnistuttu. Silloin osataan tehdä asioita toistekin oikein.”.Ponipuoli on ottanut palautekanavan ilahduttavan hyvin käyttöön..”Älylaitteiden käyttö on nuorille luontevampaa. Esimerkiksi radan lanaamista ennen ponilähtöjä on toivottu paljon, ja sitä on pyritty lisäämään”, Keskimaunu mainitsee..Erityisen ilahduttavaa Juha Keskimaunulle on ollut hänen oman ratansa Vermon saama positiivinen palaute. Radan yleisarvosana keskiarvolla mitattuna (tilasto yllä) on ensimmäisten kolmen kuukauden ajalta maan korkein..”Meillä varmaan vaikuttaa, että radanhoito on rutinoitua ja säännöllistä, ja rataremonttikin näkyy nyt, kun on ollut haastavia olosuhteita. Resurssien piikkiin en sen sijaan asiaa pistäisi. Radanhoidon kustannukset kilpailupäivää kohti eivät ole meillä sen korkeammat kuin muillakaan radoilla”, Keskimaunu sanoo..”Siinä ollaan kyllä onnellisessa asemassa, että talo (Vermo) ei ole puuttunut resursseihin millään tavalla. Se on iso asia.”.Toisesta päästä tilastoa löytyy Tornion rata. Toiminnanjohtaja Henri Mäkinen tiedostaa, mistä se johtuu..”Kesällä saatiin erilaista materiaalia kuin tilattiin, ja liian karkeaa materiaalia pääsi radan pintaan. Sen lisäksi varmaan vaikuttaa, että karsinallisia valjastuskatoksia ei vielä ole. Paljon on ajettu 11 tai 12 lähdön raveja, ja silloin varikkoalue käy aika ahtaaksi. Katoksiakin joudutaan jakamaan”, hän analysoi..Korjausliikkeitä on jo tehty..”Karkeaa pintaa on ajettu hirveitä määriä pois, ja radan kunnostukseen hankittiin omalla rahalla Vreten-lana. Sillä pystytään pitämään radan pinta paremmassa kunnossa”, Mäkinen sanoo..”Pesupaikkoja parannetaan lähitulevaisuudessa, ja karsinallisia katoksia pyritään rakentamaan ensi kaudeksi.”.Tästä on kyseRavipäivän ohjastajat ja valmentajat voivat arvioi-da Heppa-järjestelmän Oma Tallissa raveja seuraavana päivänä radan kovuutta, kosteutta ja karkeutta sekä tallialueen kuntoa.Lisäksi he voivat antaa rataolosuhteille yleisarvo-sanan ja jättää sanallista palautetta.