Vuonna 2019 Kaksarin osuus kokonaismyynnistä oli 27,3, toissa vuonna 24,1 ja viime vuonna 23 prosenttia. Lasku selittyy pitkälti Ruotsiin pelaamisen voimakkaalla kasvulla. Se on lisännyt Ruotsin vahvojen Toto75:n ja Voittajan sekä Ruotsissa kaikkiin lähtöihin pelattavan Troikan osuutta kokonaismyynnistä..”Viikon pääpeli Toto75 on kasvattanut suosiotaan vuoteen 2019 verrattuna. Päivän pääpelit Toto4 ja Toto5 ovat pitäneet myös hyvin pintansa”, Veikkauksen tuoteryhmäpäällikkö Juha Ahjolinna vertaa..Kokonaan uusia pelimuotoja ei ole lähiaikoina tulossa markkinoille..”Euronelkku palaa tämän vuoden aikana tarjontaamme. Mahdollisesti voidaan kokeilla Euronelkun tyylisesti erilaisia palautusprosentteja ja minimipanoksia myös muissa T-peleissä. Tulevaisuudessa näemme mahdollisuuksia yhteispooleissa ja pohjoismaisen aidon yhteistyön kehityksessä”, Ahjolinna visioi..Isossa kuvassa trendit ovat digikanavan (veikkaus.fi ja sovellus) vahvistuminen sekä ratapelaamisen väheneminen. Digitaalisesti pelattiin viime vuonna 78,2 prosenttia kaikista ravipeleistä, kun 2017 osuus oli 65..”Digikanavan osuus on kasvanut tasaisesti, joskin korona-aika kiihdytti siirtymistä siihen. Täystunnistautuminen tulee ohjaamaan pelaamista digitaaliseen kanavaan todennäköisesti lisää.”.”Ratapelaamisesta merkittävä osa on suurtapahtumissa tapahtuvaa myyntiä. 15.5. voimaan astuvan täystunnistautumisen jälkeen tämä suuntaus todennäköisesti edelleen vahvistuu”, Ahjolinna olettaa..Pelaamisen jakautumisessa maittain jyrää vahvasti Ruotsi. Vuonna 2019 Ruotsin osuus kaikesta ravipelaamisesta oli 26,5 prosenttia. Viime vuonna prosenttiosuus oli jo 40,6..”Korona oli erikoisaikaa, jolloin oli sellainenkin tilanne, jonka aikana vain Ruotsissa ajettiin kilpaa ja Suomessa kilpailut keskeytettiin. Suomi on tässä suhteessa hieman noussut korona-aikoihin verrattuna”, Juha Ahjolinna noteeraa..Kotimaan ravipelaamisen Ahjolinna näkee Veikkaukselle erittäin tärkeänä..”Haluamme jatkossakin olla paras Toto-pelien tarjoaja Suomessa sekä suomalaisen raviurheilun tärkein kumppani. Raviurheilun ja Toto-pelaamisen yhteys on ainutlaatuisen kiinteä. Haluamme olla mukana suomalaisessa raviurheilussa ja yhteistyössä edistää lajin menestystä”, hän paaluttaa..Toton osuus koko Veikkauksen katteesta on 5,3 ja vedonlyönnin katteesta 46 prosenttia. Hevosurheilu on näin pelikatteella mitattuna Veikkauksen vedonlyönnin merkittävin laji – jopa merkittävämpi kuin jääkiekko tai jalkapallo..”Selkeää kasvupotentiaaliakin on, sillä tällä hetkellä 20 prosenttia vedonlyönnin asiakkaista pelaa Totoa. 80 prosenttia ei siis vielä pelaa”, Juha Ahjolinna kääntää..Uutta potentiaalia ravipelaamiselle Ahjolinna näkee Toto-pelien myynnin laajenemisessa 15.5. alkaen kaikkiin Veikkauksen myyntipaikkoihin..”Uusien myyntipäätteiden myötä niiden myyntipaikkojen määrä, joissa Toto on pelattavissa, kasvaa peräti 350 prosenttia. Se on merkittävä mahdollisuus Toto-peleille. Asiakkaiden on helpompi löytää pelit ja kokeilla niitä, kun ne ovat esillä selkeästi aiempaa enemmän esillä.”
Vuonna 2019 Kaksarin osuus kokonaismyynnistä oli 27,3, toissa vuonna 24,1 ja viime vuonna 23 prosenttia. Lasku selittyy pitkälti Ruotsiin pelaamisen voimakkaalla kasvulla. Se on lisännyt Ruotsin vahvojen Toto75:n ja Voittajan sekä Ruotsissa kaikkiin lähtöihin pelattavan Troikan osuutta kokonaismyynnistä..”Viikon pääpeli Toto75 on kasvattanut suosiotaan vuoteen 2019 verrattuna. Päivän pääpelit Toto4 ja Toto5 ovat pitäneet myös hyvin pintansa”, Veikkauksen tuoteryhmäpäällikkö Juha Ahjolinna vertaa..Kokonaan uusia pelimuotoja ei ole lähiaikoina tulossa markkinoille..”Euronelkku palaa tämän vuoden aikana tarjontaamme. Mahdollisesti voidaan kokeilla Euronelkun tyylisesti erilaisia palautusprosentteja ja minimipanoksia myös muissa T-peleissä. Tulevaisuudessa näemme mahdollisuuksia yhteispooleissa ja pohjoismaisen aidon yhteistyön kehityksessä”, Ahjolinna visioi..Isossa kuvassa trendit ovat digikanavan (veikkaus.fi ja sovellus) vahvistuminen sekä ratapelaamisen väheneminen. Digitaalisesti pelattiin viime vuonna 78,2 prosenttia kaikista ravipeleistä, kun 2017 osuus oli 65..”Digikanavan osuus on kasvanut tasaisesti, joskin korona-aika kiihdytti siirtymistä siihen. Täystunnistautuminen tulee ohjaamaan pelaamista digitaaliseen kanavaan todennäköisesti lisää.”.”Ratapelaamisesta merkittävä osa on suurtapahtumissa tapahtuvaa myyntiä. 15.5. voimaan astuvan täystunnistautumisen jälkeen tämä suuntaus todennäköisesti edelleen vahvistuu”, Ahjolinna olettaa..Pelaamisen jakautumisessa maittain jyrää vahvasti Ruotsi. Vuonna 2019 Ruotsin osuus kaikesta ravipelaamisesta oli 26,5 prosenttia. Viime vuonna prosenttiosuus oli jo 40,6..”Korona oli erikoisaikaa, jolloin oli sellainenkin tilanne, jonka aikana vain Ruotsissa ajettiin kilpaa ja Suomessa kilpailut keskeytettiin. Suomi on tässä suhteessa hieman noussut korona-aikoihin verrattuna”, Juha Ahjolinna noteeraa..Kotimaan ravipelaamisen Ahjolinna näkee Veikkaukselle erittäin tärkeänä..”Haluamme jatkossakin olla paras Toto-pelien tarjoaja Suomessa sekä suomalaisen raviurheilun tärkein kumppani. Raviurheilun ja Toto-pelaamisen yhteys on ainutlaatuisen kiinteä. Haluamme olla mukana suomalaisessa raviurheilussa ja yhteistyössä edistää lajin menestystä”, hän paaluttaa..Toton osuus koko Veikkauksen katteesta on 5,3 ja vedonlyönnin katteesta 46 prosenttia. Hevosurheilu on näin pelikatteella mitattuna Veikkauksen vedonlyönnin merkittävin laji – jopa merkittävämpi kuin jääkiekko tai jalkapallo..”Selkeää kasvupotentiaaliakin on, sillä tällä hetkellä 20 prosenttia vedonlyönnin asiakkaista pelaa Totoa. 80 prosenttia ei siis vielä pelaa”, Juha Ahjolinna kääntää..Uutta potentiaalia ravipelaamiselle Ahjolinna näkee Toto-pelien myynnin laajenemisessa 15.5. alkaen kaikkiin Veikkauksen myyntipaikkoihin..”Uusien myyntipäätteiden myötä niiden myyntipaikkojen määrä, joissa Toto on pelattavissa, kasvaa peräti 350 prosenttia. Se on merkittävä mahdollisuus Toto-peleille. Asiakkaiden on helpompi löytää pelit ja kokeilla niitä, kun ne ovat esillä selkeästi aiempaa enemmän esillä.”