Viikon pääraveja lauantaisin seurattiin ja markkinoitiin kahden vuoden ajan Kavioliigan brändin alla: ensin ykkössarjalaisten kilpailusarjana välietappeineen ja finaaleineen ja viimeksi hevosten ja ihmisten pistepörsseineen. Miten käy brändin jatkossa, kun divisioonasysteemi ensi vuonna palaa?.”Kavioliiga-brändi säilyy lauantairavien markkinoinnin konseptina, mutta divisioonien seuraaminen yhdistetään sen alle ja sisältöä uudistetaan yhteistyössä raviratojen kanssa. Tässä yhteydessä kirkastetaan myös kattomarkkinoinnin strategiaa ja haetaan tarkempaa kohderyhmäymmärrystä lajia vielä tuntemattomien osallistumisen ajureista ja esteistä”, Suomen Hippoksen viestintäpäällikkö Saara Iivari vastaa..Hänen tehtävänkuvansa laajenee 1.12. alkaen kattamaan myös raviurheilun kattomarkkinoinnin johtamisen..Kavioliigassa myös mainonnan kanavavalintoja arvioidaan uudestaan. Työssä halutaan ottaa huomioon kattomarkkinoinnin ja taktisen markkinoinnin, eli raviradan toteuttaman tapahtumamarkkinoinnin, entistäkin parempi yhteispeli. .”Suunnittelussa on paljon puhuttu siitä miksi ja kenelle Kavioliiga-mainontaa tehdään. Uskon, että ravien heavy user puhuu jatkossa sujuvasti divisioonafinaaleista ja se on erittäin ok! Hänellä on raviradalle tullessa tai raveja digitaalisesti seuratessa selvät sävelet ja oma rutiininsa. Heavy usereiden osalta houkuttelevuutta parannetaan taktisella tapahtumamarkkinoinnilla sekä ennen kaikkea pitämällä huoli, että ravit asiakaskokemuksena vastaavat tarpeeseen nauttia hevosurheilusta sen eri rooleissa”, Saara Iivari painottaa..”Kattomarkkinoinnissa taas keskitytään houkuttelemaan uusia kohderyhmiä. Kavioliigan sisällöt eivät kohdennu ensisijaisesti meille ravi-ihmisille, vaan heille, joille divisioonasysteemi tai vaikkapa voltti- tai autolähdön erot ovat vielä tuntemattomia, mutta kiinnostuspotentiaali lajia ja hevosta kohtaan on olemassa. Oleellista on tuoda esiin lajin monipuolisuutta – ja jälleen huolehtia, että myös asiakaskokemus on hyvä.”
Viikon pääraveja lauantaisin seurattiin ja markkinoitiin kahden vuoden ajan Kavioliigan brändin alla: ensin ykkössarjalaisten kilpailusarjana välietappeineen ja finaaleineen ja viimeksi hevosten ja ihmisten pistepörsseineen. Miten käy brändin jatkossa, kun divisioonasysteemi ensi vuonna palaa?.”Kavioliiga-brändi säilyy lauantairavien markkinoinnin konseptina, mutta divisioonien seuraaminen yhdistetään sen alle ja sisältöä uudistetaan yhteistyössä raviratojen kanssa. Tässä yhteydessä kirkastetaan myös kattomarkkinoinnin strategiaa ja haetaan tarkempaa kohderyhmäymmärrystä lajia vielä tuntemattomien osallistumisen ajureista ja esteistä”, Suomen Hippoksen viestintäpäällikkö Saara Iivari vastaa..Hänen tehtävänkuvansa laajenee 1.12. alkaen kattamaan myös raviurheilun kattomarkkinoinnin johtamisen..Kavioliigassa myös mainonnan kanavavalintoja arvioidaan uudestaan. Työssä halutaan ottaa huomioon kattomarkkinoinnin ja taktisen markkinoinnin, eli raviradan toteuttaman tapahtumamarkkinoinnin, entistäkin parempi yhteispeli. .”Suunnittelussa on paljon puhuttu siitä miksi ja kenelle Kavioliiga-mainontaa tehdään. Uskon, että ravien heavy user puhuu jatkossa sujuvasti divisioonafinaaleista ja se on erittäin ok! Hänellä on raviradalle tullessa tai raveja digitaalisesti seuratessa selvät sävelet ja oma rutiininsa. Heavy usereiden osalta houkuttelevuutta parannetaan taktisella tapahtumamarkkinoinnilla sekä ennen kaikkea pitämällä huoli, että ravit asiakaskokemuksena vastaavat tarpeeseen nauttia hevosurheilusta sen eri rooleissa”, Saara Iivari painottaa..”Kattomarkkinoinnissa taas keskitytään houkuttelemaan uusia kohderyhmiä. Kavioliigan sisällöt eivät kohdennu ensisijaisesti meille ravi-ihmisille, vaan heille, joille divisioonasysteemi tai vaikkapa voltti- tai autolähdön erot ovat vielä tuntemattomia, mutta kiinnostuspotentiaali lajia ja hevosta kohtaan on olemassa. Oleellista on tuoda esiin lajin monipuolisuutta – ja jälleen huolehtia, että myös asiakaskokemus on hyvä.”