Kavioliigasta Ravilauantai, sisällöt uuteen osoitteeseen
Samalla Kavioliigan somekanavien sisällöt sulautuvat osaksi @raviurheilu-sometilejä.
Kavioliiga lanseerattiin syksyllä 2018 ravien uudeksi pääsarjaksi ja markkinointikonseptiksi. Avoimen sarjan lämmin- ja kylmäveriset keräsivät lauantailähdöistä pisteitä ja juoksivat kovista palkinnoista Kavioliiga Grand Prix -lähdöissä. Pistetilanteita toivottiin seurattavan jääkiekon tai jalkapallon pääsarjojen tapaan mediassa.
Täksi kaudeksi lauantairaveja palasivat ryydittämään T75-divisioonat meetingeineen ja finaaleineen, mutta Kavioliiga-brändi jatkoi rinnalla. Nyt Kavioliiga jää historiaan, ja sen korvaa viestinnässä ja verkko-osoitteena Ravilauantai.
”Erona Kavioliigaan Ravilauantai ei ole brändi vaan sisältösivu ja tapa puhua viikon pääraveista jatkossa. Sille ei tule samalla lailla omaa visuaalista ilmettä kuten Kavioliigalla oli, vaan päivitämme tähän viime talvena uudistettua kattomarkkinoinnin kokonaisuutta”, Hippoksen viestinnän ja markkinoinnin johtaja Saara Iivari vertaa.
”Raveista puhutaan monenlaisille ihmisille, ja uuden yleisön houkuttelemiseksi viestin pitää olla mahdollisimman selkeä. Hippos.fi:ssä on valtavasti alan harrastajille ja ammattilaisille tärkeää tietoa, mutta positiiviset ilmiöt ja se mitä ja missä tapahtuu ja missä raveja voi harrastaa helposti hukkuu. Nyt nämä uusille harrastajille tärkeät sisällöt keskitetään Ravilauantai.fi:hin.”
Saara Iivari ei näe Kavioliigan brändistä luopumisessa mitään dramaattista.
”Alkuajatuksessa ei ole ollut minusta mitään huonoa, mutta kun meillä ei nykyisessä kilpailukokonaisuudessa ole tällaista liigaa, on ylimääräisen bränditason ylläpitämiseen turha käyttää rajallisia resursseja”, hän pohtii.