Rovaniemen Ravirata Oy:n puheenjohtaja vaihtui keväällä, kun Osmo Huhtala jätti paikkansa. Valituksi tullut Marko Bohm on ollut hallituksessa useamman pätkän vuodesta 2008 alkaen. Hän on siviilityössään Rovaniemen kaupunkin ja Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO:n pääluottamusmies.."Uskon ravien tulevaisuuteen, ja lähdin tänä vuonna mukaan yksivuotiaan varsan ympärille rakennettuun kimppaan", Bohm aloittaa. "Rovaniemen ravien osalta ajatukset ovat kaksijakoiset. Mäntyvaara osoitti kauden aikana, että sillä on merkityksensä ja paikkansa ravikartalla. Varsinkin korotetuilla palkinnoilla ajetut ravit keräsivät mukavasti hevosia.".Bohm näkee talouden osalta useamman uhkakuvan. Rata-alueen ylläpitokustannukset vievät merkittävän osan budjetista, ja samaan aikaan yleisökato on vienyt radoilta tuloja.."Ennergiakustannuksien nousu, vähenevät ravipäivät ja kylmäveristen puolella hevospula herättävät huolta. Rataa ja ajopaikkoja pyritään pitämään koko vuosi ajokunnossa ja kilpailupäiviä on 11, niin onhan se taloudellisesti haastava yhdistelmä. Yleisön osalta emme ole koronasulun jälkeen onnistuneet saamaan ihmisiä takaisin toivotulla tavalla."."Laji tarvitsee ministeriön julkista rahoitusta tulevaisuudessakin. Meillä paikallisesti Mäntyvaarassa pidetyt oheistapahtumat ravien lisäksi eivät riitä kattamaan kiinteistön huolto- ja energiakuluja. Ralli-, poro- ja suunnistukisojen rinnalle tarvitaan lisää tuottavia tapahtumia. Odotan, että pian uudistuva rahoitusmalli antaa eväät parempaan kokonaisuuteen", Bohm päättää.
Rovaniemen Ravirata Oy:n puheenjohtaja vaihtui keväällä, kun Osmo Huhtala jätti paikkansa. Valituksi tullut Marko Bohm on ollut hallituksessa useamman pätkän vuodesta 2008 alkaen. Hän on siviilityössään Rovaniemen kaupunkin ja Julkisalan koulutettujen neuvottelujärjestö JUKO:n pääluottamusmies.."Uskon ravien tulevaisuuteen, ja lähdin tänä vuonna mukaan yksivuotiaan varsan ympärille rakennettuun kimppaan", Bohm aloittaa. "Rovaniemen ravien osalta ajatukset ovat kaksijakoiset. Mäntyvaara osoitti kauden aikana, että sillä on merkityksensä ja paikkansa ravikartalla. Varsinkin korotetuilla palkinnoilla ajetut ravit keräsivät mukavasti hevosia.".Bohm näkee talouden osalta useamman uhkakuvan. Rata-alueen ylläpitokustannukset vievät merkittävän osan budjetista, ja samaan aikaan yleisökato on vienyt radoilta tuloja.."Ennergiakustannuksien nousu, vähenevät ravipäivät ja kylmäveristen puolella hevospula herättävät huolta. Rataa ja ajopaikkoja pyritään pitämään koko vuosi ajokunnossa ja kilpailupäiviä on 11, niin onhan se taloudellisesti haastava yhdistelmä. Yleisön osalta emme ole koronasulun jälkeen onnistuneet saamaan ihmisiä takaisin toivotulla tavalla."."Laji tarvitsee ministeriön julkista rahoitusta tulevaisuudessakin. Meillä paikallisesti Mäntyvaarassa pidetyt oheistapahtumat ravien lisäksi eivät riitä kattamaan kiinteistön huolto- ja energiakuluja. Ralli-, poro- ja suunnistukisojen rinnalle tarvitaan lisää tuottavia tapahtumia. Odotan, että pian uudistuva rahoitusmalli antaa eväät parempaan kokonaisuuteen", Bohm päättää.