Äimärautiolla on käynnissä radanhoidon osalta iso projekti, jonka tavoitteena on saada turvalliset ja mahdollisimman tasalaatuiset olosuhteet illan raveihin.“Keskiviikosta saakka on ollut mittari plussan puolella”, ratamestari Antti Jaara huokaa. “Sunnuntaina oli parhaimmillaan 5,5 astetta lämmintä, joten ei nämä helpot olosuhteet ole. Tiekarhu on kuitenkin parhaillaan radalla, ja teemme koko päivän töitä turvallisten olosuhteiden eteen.”Konkreettisesti suunnitelma on selvä, mutta vaatii toteutusvaiheessa paljon työtä.“Takasuora todennäköisesti kestää hyvin ravien läpiviennin, mutta muualla on paikkoja, jotka ovat pehmentyneet. Niissä kohdissa alla on kuitenkin pitävä hiekkapintainen jää, ja pehmeä kerros otetaan tiekarhulla pois. Tämän jälkeen pintaan tulee sentti hiekkapintaista materiaalia ja sen jälkeen häivytetään lippa pois siltä kohtaa, josta siirrytään pitävälle jääpolanteelle. Tavoitteena on päästä tilanteeseen, jossa kärryille ei huomaa mitään eroa.”“Koko rata hiekoitetaan tämän jälkeen samannäköiseksi ja lopulta rata on kauttaaltaan hiekkapintainen. Samanlaiset olosuhteet olivat pari vuotta sitten, ja silloin onnistuimme projektissa hyvin. Työntäyteinen päivä on alkanut, ja tavoitteena on saada ravit turvallisesti ajettua.”
Äimärautiolla on käynnissä radanhoidon osalta iso projekti, jonka tavoitteena on saada turvalliset ja mahdollisimman tasalaatuiset olosuhteet illan raveihin.“Keskiviikosta saakka on ollut mittari plussan puolella”, ratamestari Antti Jaara huokaa. “Sunnuntaina oli parhaimmillaan 5,5 astetta lämmintä, joten ei nämä helpot olosuhteet ole. Tiekarhu on kuitenkin parhaillaan radalla, ja teemme koko päivän töitä turvallisten olosuhteiden eteen.”Konkreettisesti suunnitelma on selvä, mutta vaatii toteutusvaiheessa paljon työtä.“Takasuora todennäköisesti kestää hyvin ravien läpiviennin, mutta muualla on paikkoja, jotka ovat pehmentyneet. Niissä kohdissa alla on kuitenkin pitävä hiekkapintainen jää, ja pehmeä kerros otetaan tiekarhulla pois. Tämän jälkeen pintaan tulee sentti hiekkapintaista materiaalia ja sen jälkeen häivytetään lippa pois siltä kohtaa, josta siirrytään pitävälle jääpolanteelle. Tavoitteena on päästä tilanteeseen, jossa kärryille ei huomaa mitään eroa.”“Koko rata hiekoitetaan tämän jälkeen samannäköiseksi ja lopulta rata on kauttaaltaan hiekkapintainen. Samanlaiset olosuhteet olivat pari vuotta sitten, ja silloin onnistuimme projektissa hyvin. Työntäyteinen päivä on alkanut, ja tavoitteena on saada ravit turvallisesti ajettua.”