Raviurheilu on saanut syksyn aikana huonoja uutisia. Valtionavustuksista leikataan ensi vuodelle miljoonia, ja leikkauksista 1,7 miljoonaa kohdistuu suoraan raviratojen toimintatukiin. Lisäksi ratojen 1,2 miljoonan euron investointituet jäädytettäneen..Erityisen huonoja uutisia Teivolle, jolla on edessä vuoden 2026 Kuninkuusravien jälkeen mittavat investoinnit. Valmennustallit puretaan asuntorakentamisen tieltä, ja entinen valmennuskeskus muuntuu puhtaasti kilparadaksi..Huonojen rahoitusuutistenkaan jälkeen kilparadan tulevaisuus ei ole uhattuna..”Kaikki etenee Ylöjärven kaupungin kanssa suunnitellusti. Uudet vuokrasopimukset on tehty vuoteen 2055 asti, kaavoitus etenee ja nyt tehdään alueen yleissuunnittelua. Alueelle tulee koulu ja päiväkoti, ja ravikoulukin säilytetään. Ylöjärvi ja Tampere ovat tehneet myös jo Kuninkuusravien tukipäätökset”, Tampereen Ravirata Oy:n puheenjohtaja Asko Koskinen päivittää..”Toimintatuen jaossa toivottavasti otetaan huomioon, että meillä on aluemalli jo käytössä ja kuluista on säästetty se, mikä on säästettävissä.”.Investointituen jäädyttäminen ei Teivon uudelleenrakentamishanketta kaada, jos ei edesautakaan..”Kuinka sen kauniisti sanoisi: 1,2 miljoonaa euroa 19 radan kesken jaettuna ei ole paljoa enempää kuin sata metriä aitaa jokaiselle. Sillä ei ole mitään tekemistä meidän suunnitelmien tai sen kanssa, että ruvetaan purkamaan korjausvelkaa ja päivittämään koko lajin puitteita 2020–30-luvulle”, Koskinen näkee..Tampereen Ravirata Oy joutuu rakennuttamaan varikkoalueelle valjastuspaikat 100–120 hevoselle ja sosiaalitilat ihmisille. Kustannusarvio on 5–7 miljoonaa euroa..”Olen esittänyt ennenkin, että investointituki tulisi korvata valtion takaamilla ja korkotuetuilla lainoilla. Rahoitusta auttaisi, että mukaan tulisi joku valtiontukikelpoinen toimija”, Asko Koskinen lisää..”Onhan tämä iso haaste, mutta ei se hirvitä, kun tahtotila on yhteinen. Täytyy uskoa tulevaisuuteen. Ei voida jäädä puitteiden osalta 80-luvulle, olosuhteita täytyy päivittää.”.Valmennustallien purkaminen alkaa Teivossa heti vuoden 2026 Kuninkuusravien jälkeen. Sitten on edessä seuraava iso haaste: uuden hotelli-, katsomo- ja ravintolarakennuksen rakennuttaminen. Se tehdään toki yksityisellä rahalla..”Nyt keskitytään Kuninkuusraveihin, mutta heti niiden jälkeen aletaan etsiä investoria ja operaattoria tälle rakennukselle”, Asko Koskinen aikatauluttaa..Vaikka silloin puhutaan ihan eri suuruusluokan rahasta kuin varikkoalueen rakentamisessa, Koskinen ei ole sen löytymisestä huolissaan..”Hotellien käyttöaste on Tampereella maan korkein, ja Ylöjärvellä ei ole yhtään hotellia. 2032 alkaa raitiovaunuradan rakentaminen, ja se lisää alueen saavutettavuutta ja kiinnostavuutta entisestään”, hän perustelee..Uutta, Teivon korvaavaa valmennuskeskusta suunniteltiin SASKY koulutuskuntayhtymän Osaran maaseutuopetusyksikön yhteyteen Hämeenkyröön, mutta se ei toteudu..”Osarassa ei ole tilaa harjoitusradalle. Se kävi ilmi, kun asiaa selvitettiin”, Asko Koskinen perustelee..Nyt näyttää, että Pirkanmaa on jäämässä kokonaan ilman Teivon kaltaista valmennuskeskusta..”Samassa selvitystyössä todettiin, että valmennuskeskusta ei voida rakentaa keskelle metsää. Täytyy olla valmis kunnallistekniikka ja tiestö ja hyvä sijainti.”.Nyt katseet on käännetty Forssaan, jonka kanssa Teivolla on paljon yhteistyötä ennestäänkin: muun muassa yhteinen toimitusjohtaja ja kilpailupäällikkö..”Forssan sijainti on loistava: 100 kilometriä Teivoon, Vermoon ja Lahteen ja alle 100 kilometriä Turkuun. Nyt toivotaan, että joku Forssassa haluaisi tarttua asiaan”, Asko Koskinen vinkkaa.
Raviurheilu on saanut syksyn aikana huonoja uutisia. Valtionavustuksista leikataan ensi vuodelle miljoonia, ja leikkauksista 1,7 miljoonaa kohdistuu suoraan raviratojen toimintatukiin. Lisäksi ratojen 1,2 miljoonan euron investointituet jäädytettäneen..Erityisen huonoja uutisia Teivolle, jolla on edessä vuoden 2026 Kuninkuusravien jälkeen mittavat investoinnit. Valmennustallit puretaan asuntorakentamisen tieltä, ja entinen valmennuskeskus muuntuu puhtaasti kilparadaksi..Huonojen rahoitusuutistenkaan jälkeen kilparadan tulevaisuus ei ole uhattuna..”Kaikki etenee Ylöjärven kaupungin kanssa suunnitellusti. Uudet vuokrasopimukset on tehty vuoteen 2055 asti, kaavoitus etenee ja nyt tehdään alueen yleissuunnittelua. Alueelle tulee koulu ja päiväkoti, ja ravikoulukin säilytetään. Ylöjärvi ja Tampere ovat tehneet myös jo Kuninkuusravien tukipäätökset”, Tampereen Ravirata Oy:n puheenjohtaja Asko Koskinen päivittää..”Toimintatuen jaossa toivottavasti otetaan huomioon, että meillä on aluemalli jo käytössä ja kuluista on säästetty se, mikä on säästettävissä.”.Investointituen jäädyttäminen ei Teivon uudelleenrakentamishanketta kaada, jos ei edesautakaan..”Kuinka sen kauniisti sanoisi: 1,2 miljoonaa euroa 19 radan kesken jaettuna ei ole paljoa enempää kuin sata metriä aitaa jokaiselle. Sillä ei ole mitään tekemistä meidän suunnitelmien tai sen kanssa, että ruvetaan purkamaan korjausvelkaa ja päivittämään koko lajin puitteita 2020–30-luvulle”, Koskinen näkee..Tampereen Ravirata Oy joutuu rakennuttamaan varikkoalueelle valjastuspaikat 100–120 hevoselle ja sosiaalitilat ihmisille. Kustannusarvio on 5–7 miljoonaa euroa..”Olen esittänyt ennenkin, että investointituki tulisi korvata valtion takaamilla ja korkotuetuilla lainoilla. Rahoitusta auttaisi, että mukaan tulisi joku valtiontukikelpoinen toimija”, Asko Koskinen lisää..”Onhan tämä iso haaste, mutta ei se hirvitä, kun tahtotila on yhteinen. Täytyy uskoa tulevaisuuteen. Ei voida jäädä puitteiden osalta 80-luvulle, olosuhteita täytyy päivittää.”.Valmennustallien purkaminen alkaa Teivossa heti vuoden 2026 Kuninkuusravien jälkeen. Sitten on edessä seuraava iso haaste: uuden hotelli-, katsomo- ja ravintolarakennuksen rakennuttaminen. Se tehdään toki yksityisellä rahalla..”Nyt keskitytään Kuninkuusraveihin, mutta heti niiden jälkeen aletaan etsiä investoria ja operaattoria tälle rakennukselle”, Asko Koskinen aikatauluttaa..Vaikka silloin puhutaan ihan eri suuruusluokan rahasta kuin varikkoalueen rakentamisessa, Koskinen ei ole sen löytymisestä huolissaan..”Hotellien käyttöaste on Tampereella maan korkein, ja Ylöjärvellä ei ole yhtään hotellia. 2032 alkaa raitiovaunuradan rakentaminen, ja se lisää alueen saavutettavuutta ja kiinnostavuutta entisestään”, hän perustelee..Uutta, Teivon korvaavaa valmennuskeskusta suunniteltiin SASKY koulutuskuntayhtymän Osaran maaseutuopetusyksikön yhteyteen Hämeenkyröön, mutta se ei toteudu..”Osarassa ei ole tilaa harjoitusradalle. Se kävi ilmi, kun asiaa selvitettiin”, Asko Koskinen perustelee..Nyt näyttää, että Pirkanmaa on jäämässä kokonaan ilman Teivon kaltaista valmennuskeskusta..”Samassa selvitystyössä todettiin, että valmennuskeskusta ei voida rakentaa keskelle metsää. Täytyy olla valmis kunnallistekniikka ja tiestö ja hyvä sijainti.”.Nyt katseet on käännetty Forssaan, jonka kanssa Teivolla on paljon yhteistyötä ennestäänkin: muun muassa yhteinen toimitusjohtaja ja kilpailupäällikkö..”Forssan sijainti on loistava: 100 kilometriä Teivoon, Vermoon ja Lahteen ja alle 100 kilometriä Turkuun. Nyt toivotaan, että joku Forssassa haluaisi tarttua asiaan”, Asko Koskinen vinkkaa.