Rataolosuhteet nousivat pääosaan viime lauantaina Porissa. Kaikki pitivät rataa kovana, useimmat liiankin, ja Timo Korvenheimo jopa niin kovana, että hän lastasi hevoset autoon ja lähti kilpailematta kotimatkalle. Saman ratkaisun tekivät ainakin Antti Ala-Rantala Enzo Victoryn, Juha Valta Battle Jackin ja Jouni Hillbom Tom Boy Poofin kanssa.Kun sää noudatteli koko viikon ennusteita ja oli tasaista pakkasta, heräsi epäilys, että radanhoidossa olisi tehty laiminlyöntejä tai virheitä. Porin radalta ne kiistettiin jyrkästi.”Perättömät väitteet radanhoidon laiminlyönnistä ovat paitsi Porin Ravit Oy:tä haittaavia myös loukkaavia”, radan kilpailupäällikkö Juha Järvenpää jyrähti Hevosurheilulle tiistaina.”Edellisenä viikonloppuna keli meni plussalle, ja sen jälkeen satoi viikolla lunta ja räntää. Kun Sipin tilanne (että osa-aikainen ratamestari Sipi Erkkilä ei päässyt sairastumisen johdosta suunnitellusti viikolla töihin) paljastui, apuun hälytettiin Turusta Matti Juutila. Matti teki apuhenkilöineen kaiken, mitä mies ja traktori pystyy tekemään”, Järvenpää kiitti maanantaina.Tiistaina hän kertoi vielä keskustelleensa Juutilan kanssa ja tämän sanoneen, ettei mitään ollut tehtävissä. Etelä-Suomen pääratamestari Juha Keskimaunu ostaa tämän näkemyksen vain osittain.”Ei varmaan niillä keinoilla, mitä Matilla oli käytettävissä, mutta muuten kyllä. Kun rata oli päästetty jäätymään, olisi pitänyt ajaa uutta materiaalia pintaan. Se olisi onnistunut vielä lauantaiaamunakin, mutta olisi tietysti maksanut.””Arvioisin, että neljällä kasettikuormalla olisi Porin levyisen radan saanut paremmaksi. Ei hyväksi, mutta paremmaksi”, Keskimaunu lisää.Pääkaupunkiseudun hinnoilla kasetti maksaa noin 700 euroa, eli hintaa olisi tullut kolmisen tonnia.”Mutta tämä talvi ei ole tullut kenellekään halvaksi. Jos raveja ei pysty turvallisesti ajamaan, ne täytyy siirtää”, uudenvuodenaaton ravit itsekin Vermosta Lahteen siirtänyt Keskimaunu linjaa.Hyväksi Porin radan olisi hänen mukaansa voinut saada ilman materiaalikustannuksiakin.”Silloin olisi pitänyt piikittää pintaa silloin, kun alkoi pakastaa. Mutta se on tehtävä juuri oikeaan aikaan – ei silloin, kun osa-aikainen ratamestari on töissä. Porin kokoisella maakuntaradalla täytyisi olla ehdottomasti päätoiminen ratamestari.”Joskus säätila kehittyy niin, ettei radan eteen ole tehtävissä mitään. Se ei käynyt Keskimaunun mukaan tällä kertaa selitykseksi.”Säähän oli vallan loistava – koko viikko tasaista pikkupakkasta. Kouvolassa tilanne oli melko samanlainen, ja vasta aloittanut ratamestarikin onnistui pitämään radan piikittämällä varsin hyvänä.””Voihan sitä sanoa, ettei tehty virheitä, kun ei tehty mitään. Mutta nyt ei edes yritetty”, Juha Keskimaunu kritisoi Poria.Juttua editoitu: Lisätty, että myös Battle Jack ja Tom Boy Poof jäivät pois kovan radan takia..Porin rataolosuhteet puhuttivat – näin radalta kommentoidaan asiaa
Rataolosuhteet nousivat pääosaan viime lauantaina Porissa. Kaikki pitivät rataa kovana, useimmat liiankin, ja Timo Korvenheimo jopa niin kovana, että hän lastasi hevoset autoon ja lähti kilpailematta kotimatkalle. Saman ratkaisun tekivät ainakin Antti Ala-Rantala Enzo Victoryn, Juha Valta Battle Jackin ja Jouni Hillbom Tom Boy Poofin kanssa.Kun sää noudatteli koko viikon ennusteita ja oli tasaista pakkasta, heräsi epäilys, että radanhoidossa olisi tehty laiminlyöntejä tai virheitä. Porin radalta ne kiistettiin jyrkästi.”Perättömät väitteet radanhoidon laiminlyönnistä ovat paitsi Porin Ravit Oy:tä haittaavia myös loukkaavia”, radan kilpailupäällikkö Juha Järvenpää jyrähti Hevosurheilulle tiistaina.”Edellisenä viikonloppuna keli meni plussalle, ja sen jälkeen satoi viikolla lunta ja räntää. Kun Sipin tilanne (että osa-aikainen ratamestari Sipi Erkkilä ei päässyt sairastumisen johdosta suunnitellusti viikolla töihin) paljastui, apuun hälytettiin Turusta Matti Juutila. Matti teki apuhenkilöineen kaiken, mitä mies ja traktori pystyy tekemään”, Järvenpää kiitti maanantaina.Tiistaina hän kertoi vielä keskustelleensa Juutilan kanssa ja tämän sanoneen, ettei mitään ollut tehtävissä. Etelä-Suomen pääratamestari Juha Keskimaunu ostaa tämän näkemyksen vain osittain.”Ei varmaan niillä keinoilla, mitä Matilla oli käytettävissä, mutta muuten kyllä. Kun rata oli päästetty jäätymään, olisi pitänyt ajaa uutta materiaalia pintaan. Se olisi onnistunut vielä lauantaiaamunakin, mutta olisi tietysti maksanut.””Arvioisin, että neljällä kasettikuormalla olisi Porin levyisen radan saanut paremmaksi. Ei hyväksi, mutta paremmaksi”, Keskimaunu lisää.Pääkaupunkiseudun hinnoilla kasetti maksaa noin 700 euroa, eli hintaa olisi tullut kolmisen tonnia.”Mutta tämä talvi ei ole tullut kenellekään halvaksi. Jos raveja ei pysty turvallisesti ajamaan, ne täytyy siirtää”, uudenvuodenaaton ravit itsekin Vermosta Lahteen siirtänyt Keskimaunu linjaa.Hyväksi Porin radan olisi hänen mukaansa voinut saada ilman materiaalikustannuksiakin.”Silloin olisi pitänyt piikittää pintaa silloin, kun alkoi pakastaa. Mutta se on tehtävä juuri oikeaan aikaan – ei silloin, kun osa-aikainen ratamestari on töissä. Porin kokoisella maakuntaradalla täytyisi olla ehdottomasti päätoiminen ratamestari.”Joskus säätila kehittyy niin, ettei radan eteen ole tehtävissä mitään. Se ei käynyt Keskimaunun mukaan tällä kertaa selitykseksi.”Säähän oli vallan loistava – koko viikko tasaista pikkupakkasta. Kouvolassa tilanne oli melko samanlainen, ja vasta aloittanut ratamestarikin onnistui pitämään radan piikittämällä varsin hyvänä.””Voihan sitä sanoa, ettei tehty virheitä, kun ei tehty mitään. Mutta nyt ei edes yritetty”, Juha Keskimaunu kritisoi Poria.Juttua editoitu: Lisätty, että myös Battle Jack ja Tom Boy Poof jäivät pois kovan radan takia..Porin rataolosuhteet puhuttivat – näin radalta kommentoidaan asiaa