Vermon ratamestari Juha Keskimaunu on seurannut säätiedotuksia tarkasti. Hänen mukaansa illasta kyllä todennäköisesti selvitään hyvän ennakkovarautumisen ansiosta kunnialla, vaikka kelistä onkin ennustettu tulevan harvinaisen kostea."Sadevesikaivot on imuautolla putsattu hiekasta ja muusta roskasta", Keskimaunu aloittaa. "Kello 11.00 alkoi satamaan tihkua, mutta illaksi on luvattu ihan kohtuuttomia määriä vettä. Kaikki ennusteet ovat samaa mieltä, että vettä tulee ravien aikana 30–35 millimetriä. Radan kunnon kannalta on pelkästään hyvä, jos väliin ei tulisi taukoja, kuten on ennustettu. Silloin rata pysyy tiiviinä ja oikeastaan tiivistyy entisestään."Ratamestari selvittää radan käyttäytymistä vesisateella tarkemmin:"Noin 10 prosenttia kaviouralle satavasta vedestä imeytyy, ja 90 prosenttia valuu pois. Radalle on ajettu karkeampaa pintaa, sillä nolla-aines päällimmäisenä kerroksena tuottaisi luvatulla ilmalla isoja hankaluuksia. Karkeammalla pinnalla pyritään välttämään valumauria. Pieniä ongelmia voi tietenkin rajussa sadekelissä tulla, mutta radan kanssa meidän pitäisi pärjätä.". "Kova sade ei sinänsä ole ongelma radanhoidon kannalta, kun se ei tule yllättäen. Luvattu raju tuuli korostaa kelin vaativuutta kilpailijoiden kannalta, sillä vettä tulee päin näköä, liikkuu radalla mihin suuntaan tahansa", Keskimaunu jatkaa.Varikkoalueella on luvassa hyvin todennäköisesti olosuhteet, joita ei monesti ole Vermossakaan koettu."Jos vettä tulee ennusteen mukaisesti, niin snorkkeli ja räpylät ovat paras varuste", Keskimaunu vitsailee. "Sadevedet menevät Mäkkylän ja Vermon alueella samaan väylään, joten tallialue saattaa hyvinkin olla yhtä järveä. Mukavampi olisi tietenkin, jos olisi poutaa, mutta on Vermon alueella ennenkin satanut", Keskimaunu päättää..Podcast: Ratamestari Juha Keskimaunu vierailee Tallikahviossa: "Se ei ole vain ringin ajamista"
Vermon ratamestari Juha Keskimaunu on seurannut säätiedotuksia tarkasti. Hänen mukaansa illasta kyllä todennäköisesti selvitään hyvän ennakkovarautumisen ansiosta kunnialla, vaikka kelistä onkin ennustettu tulevan harvinaisen kostea."Sadevesikaivot on imuautolla putsattu hiekasta ja muusta roskasta", Keskimaunu aloittaa. "Kello 11.00 alkoi satamaan tihkua, mutta illaksi on luvattu ihan kohtuuttomia määriä vettä. Kaikki ennusteet ovat samaa mieltä, että vettä tulee ravien aikana 30–35 millimetriä. Radan kunnon kannalta on pelkästään hyvä, jos väliin ei tulisi taukoja, kuten on ennustettu. Silloin rata pysyy tiiviinä ja oikeastaan tiivistyy entisestään."Ratamestari selvittää radan käyttäytymistä vesisateella tarkemmin:"Noin 10 prosenttia kaviouralle satavasta vedestä imeytyy, ja 90 prosenttia valuu pois. Radalle on ajettu karkeampaa pintaa, sillä nolla-aines päällimmäisenä kerroksena tuottaisi luvatulla ilmalla isoja hankaluuksia. Karkeammalla pinnalla pyritään välttämään valumauria. Pieniä ongelmia voi tietenkin rajussa sadekelissä tulla, mutta radan kanssa meidän pitäisi pärjätä.". "Kova sade ei sinänsä ole ongelma radanhoidon kannalta, kun se ei tule yllättäen. Luvattu raju tuuli korostaa kelin vaativuutta kilpailijoiden kannalta, sillä vettä tulee päin näköä, liikkuu radalla mihin suuntaan tahansa", Keskimaunu jatkaa.Varikkoalueella on luvassa hyvin todennäköisesti olosuhteet, joita ei monesti ole Vermossakaan koettu."Jos vettä tulee ennusteen mukaisesti, niin snorkkeli ja räpylät ovat paras varuste", Keskimaunu vitsailee. "Sadevedet menevät Mäkkylän ja Vermon alueella samaan väylään, joten tallialue saattaa hyvinkin olla yhtä järveä. Mukavampi olisi tietenkin, jos olisi poutaa, mutta on Vermon alueella ennenkin satanut", Keskimaunu päättää..Podcast: Ratamestari Juha Keskimaunu vierailee Tallikahviossa: "Se ei ole vain ringin ajamista"